Pozycjonowanie stron

Dziś niemal każda firma ma swoją stronę internetową. W ogromie witryn, powstających w sieci każdego dnia, nietrudno jest pozostać niezauważonym. Na szczęście jest na to lekarstwo, zwane pozycjonowaniem stron internetowych. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Czym jest pozycjonowanie stron?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie jest procesem, który sprawia, że strona staje się widoczna na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc, to poprawa tej widoczności w wyszukiwarkach. Każdego dnia w Google wpisywane są rozmaite hasła. Ludzie szukają informacji, porad, produktów... Praktycznie wszystkiego. Na jedno wstukane hasło (sekwencję słów kluczowych) przypada często wiele setek znalezionych stron. Użytkownicy często jednak ograniczają się tylko do wyników, które pojawiły się na liście jako pierwsze. I po to właśnie jest pozycjonowanie. Samo stworzenie strony WWW nie sprawi, że internauci zaczną bez problemu na nią trafiać. Trzeba im to ułatwić, "wyprowadzając" witrynę na górę, a następnie pomóc jej utrzymać tę pozycję.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Im większa widoczność witryny w sieci, tym większa szansa, że zostanie ona odwiedzona. A im lepiej zoptymalizowana witryna, tym łatwiej o jej widoczność. Pozycjonowanie ma nie tylko pomóc użytkownikom trafić na daną stronę, ale również dać im odpowiedź na to, o co "pytają" wyszukiwarkę, w chwili, gdy właśnie tego szukają. Zalety pozycjonowania są więc obustronne. Firma, korzystająca z usługi pozycjonowania, może zaobserwować większy ruch na swojej stronie, a użytkownik nie musi przebijać się przez setki witryn, które tylko z pozoru są mu przydatne.

I choć pozycjonowanie to proces, a na jego efekty trzeba czasami poczekać kilka tygodni lub nawet kilka miesięcy – na pewno warto. Osiągnięta pozycja może potem być podtrzymywana, m.in. poprzez regularną publikację ciekawych treści czy modyfikację słów kluczowych.

Jak wygląda SEO dla strony WWW?

SEO (Search Engine Optimization) to zbiór działań, dostosowujących stronę pod wymagania wyszukiwarek internetowych. W przypadku witryn już istniejących w sieci jest to poprzedzone audytem, czyli rozpoznaniem, które miejsca wymagają poprawy. SEO jest częścią większego procesu, czyli pozycjonowania strony.

Wśród działań SEO dla strony wyróżnić można, m.in.:

  • tworzenie nowych, wartościowych, odpowiednio nasyconych słowami kluczowymi treści,
  • optymalizację dotychczas istniejącego na stronie contentu,
  • podział treści i jej dostosowanie, w celu zachowania określonej struktury (nagłówki H1-H6, akapity, wypunktowania, pogrubienia),
  • przygotowanie metaopisów i title dla podstron,
  • zbudowanie logicznej struktury i hierarchiczności strony.

Wszystkie te czynniki wpływają zarówno na pozycjonowanie, a więc lepsze postrzeganie witryny przez wyszukiwarki, jak i jakość strony w oczach odbiorców. Oczywiście w zakres SEO wchodzą również zmiany niewidoczne z poziomu użytkownika, np. optymalizacja kodu i szybkości ładowania się strony.

Jak wygląda SEO dla strony WWW?
Jakie efekty można uzyskać?

Jakie efekty można uzyskać?

Dzięki pozycjonowaniu można znacznie poprawić widoczność danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzin na stronie, a tym samym – lepszą konwersję. Pozycjonowanie pozwala zatem realnie zaistnieć w sieci i dać się odnaleźć oraz poznać odbiorcom. Działania SEO nie tylko sprawiają, że witryna jest lepiej traktowana przez wyszukiwarki, ale też ułatwiają internautom poruszanie się w obrębie strony. Intuicyjne menu, dobrze widoczne przyciski, sensowna mapa witryny – to wszystko buduje jej renomę zarówno wśród ludzi, jak i "w oczach" robotów wyszukiwarek.

Przy pozycjonowaniu strony trzeba uważać, żeby nie przesadzić w działaniach, przeprowadzanych stricte pod wyszukiwarki. Aby efekty tego procesu były jak najlepsze, dobrze jest więc powierzyć działania pozycjonerskie doświadczonym specjalistom z agencji interaktywnej. Dzięki temu nie popełni się błędów, mogących zaszkodzić stronie, a jej popularność widocznie wzrośnie. Ponadto właściwie przeprowadzony proces pozwala dotrzeć do konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej. W ten sposób eliminuje się ryzyko przypadkowych wyświetleń i takich wejść na stronę, które nie przynoszą realnych korzyści dla właściciela.