Reklamy Google AdWords

Jednym ze sposobów na pozyskanie klientów w Internecie są reklamy Google Ads (dawne AdWords). Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają promować się w sieci, decyduje się na takie rozwiązanie. Kampanie Google AdWords pozwalają też dodać skrzydeł biznesom, już istniejącym w Internecie. Certyfikowani specjaliści z agencji marketingowej, mieszczącej się w Poznaniu, wspierają firmy na każdym etapie prowadzenia takiej kampanii. Sprawdź, co możesz w ten sposób zyskać!

Kampanie reklamowe

W przeciwieństwie do działań pozycjonerskich kampanie reklamowe pozwalają niemal natychmiast stać się widocznym w sieci. Zaraz po uruchomieniu kampanii AdWords potencjalni klienci mogą zobaczyć ofertę, wpisującą się w ich bieżące potrzeby. Aby jednak dotrzeć do tych osób, które mogą być realnie zainteresowane danym produktem albo usługą, trzeba zaplanować strategię reklamy i przygotować jej wdrożenie. Kampanie prowadzone są zarówno dla stron WWW oferujących konkretne usługi, jak i dla dużych czy małych sklepów internetowych.

Zaletą Google Ads (wcześniej: AdWords) jest fakt, że reklamy mogą mieć różną postać: począwszy od klasycznych reklam tekstowych, poprzez grafiki i reklamy displayowe, po formaty wideo. Ponadto widoczność reklam nie jest ograniczona do samej wyszukiwarki. Da się ustawić ich wyświetlanie w sieci reklamowej, a więc:

  • na popularnych portalach internetowych,
  • w Gmailu,
  • na tematycznych blogach,
  • na YouTube,
  • w wielu innych miejscach Internetu.

Nowością jest natomiast możliwość wykreowania reklam w postaci bezpośrednich linków do zakupów w Google Grafika. Pozwoli to klientom dokonać zakupu wybranych produktów prosto z poziomu Google Images. Obecnie ta funkcjonalność jest na etapie testów.

Kampanie reklamowe

Optymalizacja kampanii Google AdWords

By zapewnić jak najlepsze rezultaty prowadzonych działań, konieczne jest bieżące optymalizowanie kampanii. Dlatego też profesjonaliści analizują efekty realizowanych działań z zakresu AdWords i reagują na zmieniające się trendy. Wszystko po to, aby klient był zadowolony z wysokiej konwersji przy zachowaniu racjonalnego budżetu na kampanię.

Aby optymalizacja była możliwa, przeprowadzana jest analiza skuteczności dotychczasowych działań. Pomaga w tym połączenie konta Google AdWords z Google Analytics. W ten sposób można sprawdzić m.in. współczynnik klikalności czy przeanalizować ścieżkę, prowadzącą użytkownika do zakupu lub innego rodzaju konwersji. Na podstawie zebranych danych specjalista ds. kampanii jest w stanie:

  • dodać nowe słowa kluczowe lub ustawić ich wykluczenia,
  • zoptymalizować kierowanie reklam do danego segmentu użytkowników, na przykład tylko z Poznania lub w określonym przedziale wiekowym,
  • zintensyfikować działania w tych miejscach sieci reklamowej Google, z których konwersja jest największa,
  • dostosować typ reklamy do urządzeń, na jakich jest ona wyświetlana przez użytkowników,
  • jak najlepiej wykorzystać powierzony mu budżet na kampanię AdWords, aby przy określonych kosztach uzyskać najlepsze możliwe rezultaty.

Etapy kampanii

W pierwszej kolejności specjalista rozmawia z klientem na temat jego potrzeb, związanych z kampanią. Tutaj ustala się cele biznesowe, budżet, sposoby raportowania itd. Następnie przychodzi czas na analizę branży klienta, jego strony internetowej oraz przyjrzenie się konkurencji. Działania te pozwalają już na starcie przygotować sensowną, zoptymalizowaną i spersonalizowaną kampanię AdWords. Wówczas można m.in.:

  • ustalić segmenty odbiorców (grupę docelową),
  • wybrać słowa kluczowe,
  • zdecydować, jaką formę ma mieć reklama (grafika, tekst, film),
  • ustalić, gdzie ma się wyświetlać – wyszukiwarka/sieć reklamowa,
  • wybrać czas wyświetlania się reklam.

Kolejny etap to regularna analiza podejmowanych działań oraz ich rezultatów i, w miarę potrzeby, wspomniana wyżej optymalizacja kampanii. Na tym etapie dostępne są już raporty, które można przekazać klientowi. Dzięki temu wie on, za co płaci i widzi, czy ponoszone wydatki przynoszą efekt w postaci zwiększenia liczby złożonych zamówień lub wysłanych zapytań (zależnie od wyznaczonego wcześniej celu).

Etapy kampanii

Dlaczego warto?

Choć wydawałoby się, że pozycjonowanie na dłuższą metę przynosi lepsze owoce, kampanie Google AdWords również mogą skutkować wzrostem sprzedaży w perspektywie czasu. Ma to miejsce zwłaszcza wtedy, gdy reklamowane są produkty nie sezonowe, lecz dostępne w sprzedaży regularnej. Dodatkowo kampanie Google Ads stanowią świetne dopełnienie promowania strony w wynikach organicznych. Do pozostałych zalet działań z zakresu reklamy AdWords zaliczyć można:

  • płatność jedynie za kliknięcia reklamy, nie za sam fakt jej wyświetlenia (model PPC),
  • precyzyjnego targetowanie na określoną grupę (wiek, płeć, preferencje zakupowe, lokalizacja),
  • nmożliwość zrealizowania remarketingu wobec osób, już znających daną markę,
  • szybkie, mierzalne efekty podjętych działań,
  • dopasowanie do określonego budżetu (szansa na promocję zarówno dla wielkich korporacji, jak i małych firm).

Zapraszamy do naszego biura wszystkie osoby z Poznania i okolic, które chcą skutecznie wypromować swoją firmę w sieci. Jesteś spoza Wielkopolski? Nic straconego! Na koncie mamy mnóstwo kampanii AdWords, zrealizowanych dla marek z całej Polski. Udowadniamy tym samym, że zdalna współpraca z agencją interaktywną może być bardzo owocna. Spróbujesz?

Dlaczego warto?